RSS

❤ “Yesterday is a history, tomorrow is a mistery and today is a gift. That’s way it is called ‘present’ - Master Oogway – film Kung fu Panda” ❤

8 Step Untuk Repost di Instagram

Adawiah Nasier | Friday, April 21, 2017 |


Atas permintaan pelajar IPM Munshi yang berminat nak CA bantu terangkan step-by-step cara untuk Repost. 

Langkah 1 : Mula-mula sekali buka Play Store taip "Repost for Instagram".

⇨ Pilih seperti di bawah ya. selepas proses muat turun (download). Selepas itu keluar seperti nak buat aplikasi lain.Tak perlu klik Open.



Langkah 2 : Buka Instagram.com @ Aplikasi Intagram yang telah di update di Playstore bagi Samsung @ apa saja jenis Android. Klik IG ⇨ pilih Continue (jika disambungkan dengan Facebook akan keluar seperti ini).


Langkah 3 : Pilih 1 gambar rakan pada FB, kemudian klik titik 3 seperti di atas ⇨  pilih Copy Share URL. Okey pada part ini memang tak nampak apa-apa, sebab Repost dah tukar Format dulu-dulu lain sangat laa ni lain macam di tukar uols.. takpe jangan risau Cikgu Adawiah sedia membantu.

tadi dah Copy URL kan? satu jer jangan was-was heheheheheh.. lihat step lagi..


Langkah 4 : Keluar dari Instagram tadi.. jangan risau Copy URL tadi dah ada yek.. Pilih paparan HP masing-masing cari nama REPOST (lihat contoh). 

Langkah 5 : Apabila klik Repost tadi klik pada perkataan tengah sehingga timbul warna kelabu.


Langkah 6 : Pilih kedudukan Repost. Di sini CA pilih ke ruang kanan. Boleh ubah nak cerah @ gelap. 


Langkah 7 : Keluar arahan seperti di atas terus pilih Open Instagram klik anak panah biru atas sekali pada perkataan New Post ⇨. Tukar kecerahan gambar mengikut pilihan. Jika tak nak buat perubahan nak gambar original klik ⇨ Next. 


Langkah 8 : Di ruang "Write a caption itu press pada skrin HP untuk pilih PASTE. Jika nak sambungkan terus ke Facebook pilih di ruang Share pilih Facebook @ Twitter.

Akhir sekali klik SHARE.. Done your Repost. Selamat Mencuba sayang-sayang semua cewahhh .. Tulis Dari Hati..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...